Analýza Meta tagů

Optimalizace pro vyhledávání

Analýza Meta tagů


Zadejte adresu URL




O Analýza Meta tagů

Na webových stránkách jsou metadata užitečná pro vyhledávání ve velkém množství dostupných informací. Ručně přidaná metadata ke stránkám přinášejí dodatečné informace a vytvářejí vyšší organizační strukturu.

Stránky ve formátu HTML obsahují metadata ve své hlavičce, (mezi značkami <head> - </head>) zapisují se pomocí značky (tagu) <meta>, do které lze vkládat informace typu znaková sada použitá na této stránce, klíčová slova, popis stránky, autor, související stránky, ale také strukturovaná metadata různých formátů.

HTML značka (tag) <meta> není párový, takže zápis vypadá například takto:
<meta http-equiv="Content-language" content="cs" />, není tedy zakončen značkou </meta> a říká nám, že použitý jazyk na dané webové stránce je čeština.
Slouží pro prohlížeče webových stránek, např. značka <meta http-equiv="imagetoolbar" content="no" /> zakazuje v Exploreru zástupný symbol pro stahování obrázků, značka <meta http-equiv="refresh" content="0;url=https://www.zkusebne.cz/test/Hlavní_strana"> říká prohlížeči, za jak dlouho (v sekundách) má přesměrovat na jiný web (content=0 znamená ihned po načtení původní stránky), a udává adresu jiné stránky, na které je vedeno přesměrování.
Hlavně však slouží pro webové vyhledávače (Google, Yahoo!, Seznam), stránky s nevyplněnými značkami <meta name="keywords" content=" Klíčová slova " /> a <meta name="description" content=" Popis obsahu stránky " /> se hůře vyhledávají.
Jsou tu i prakticky nepotřebné značky jako <meta name="author" content="Jméno autora" /> se jménem autora webových stránek, které se ovšem nikde nezobrazují, a jsou dostupné pouze v HTML kódu.